Girolamo TESSUTO
Insegnamento di INGLESE SCIENTIFICO
Corso di laurea in INFERMIERISTICA PEDIATRICA (ABILITANTE ALLA PROFESSIONE SANITARIA DI INFERMIERE PEDIATRICO)
SSD: L-LIN/12
CFU: 2,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 30,00
Periodo di Erogazione: Secondo Semestre
Italiano
Lingua di insegnamento | inglese |
Contenuti | - The hospital team |
Testi di riferimento | Grice, Tony, Oxford English for Careers: Nursing 1, Student’s Book, Oxford University Press, ultima edizione |
Obiettivi formativi | La prova orale di I anno, condotta esclusivamente in inglese, intende accertare l’acquisizione della Lingua nelle sue applicazioni generali e specialistiche. Nelle applicazioni generali, lo studente dimostra un’adeguata competenza linguistico-comunicativa in un contesto di uso reale della lingua corrispondente al livello intermedio (B1/B2). Nelle applicazioni specialistiche di ESP (English for Specific Purposes – Inglese per Scopi Speciali), e sulla base di un approccio guidato durante i Corsi, lo studente dimostra competenze comunicative-funzionali nelle principali tematiche di interesse della professione medico-infermieristica e sanitaria con riguardo alla dimensione lessicale, sintattica, semantica e retorico-pragmatica della variabilità della lingua nei relativi contesti di uso. Tale dimensione tiene conto altresì delle competenze maturate sulla lettura e interpretazione di generi testuali in uso nella prassi medico-infermieristica e sanitaria (es: accident report, email requesting information, laboratory report, case report). Il voto finale è valutato in idoneità. |
Prerequisiti | nessuno |
Metodologie didattiche | didattica frontale interattiva |
Metodi di valutazione | prova orale |
English
Teaching language | English |
Contents | - The hospital team |
Textbook and course materials | Grice, Tony, Oxford English for Careers: Nursing 1, Student’s Book, Oxford University Press, latest edition |
Course objectives | English-run oral examination is designed to assess student knowledge of English general and specialist language. In general language skills, students must demonstrate functionally communicative competences and standards of English used in real life contexts, corresponding to intermediate level of language (B1/B2) established by Common European Framework of Reference for Languages - comprehending and producing spoken language for proper and effective interpersonal communication. In specialist language skills (English for Specific Purposes), students rely on a guided approach to career-specific English taken throughout the course to demonstrate functionally communicative competencies and standards of the language used in Nursing as well as other Medical and Health practices, and identified through the lexical, syntactic, semantic and rhetorical-pragmatic dimensions of language variability. Students must also possess familiarity with a variety of genres used by nurses and other health professionals (such as accident report, email requesting information, laboratory report, and case report). Final language knowledge is expressed through qualification mark. |
Prerequisites | none |
Teaching methods | interactive frontal teaching |
Evaluation methods | oral examination |