mail unicampaniaunicampania webcerca

    Girolamo TESSUTO

    Insegnamento di SCIENTIFIC ENGLISH

    Corso di laurea magistrale a ciclo unico in MEDICINA E CHIRURGIA

    SSD: L-LIN/12

    CFU: 2,00

    ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 20,00

    Periodo di Erogazione: Secondo Semestre

    Italiano

    Lingua di insegnamento

    Inglese

    Contenuti

    • Concetti fondamentali in area medico-sanitaria
    ◊ Medicina: definizioni
    ◊ Storia della medicina
    ◊ Il sistema sanitario nel mondo e l’assistenza medico-sanitaria interprofessionale
    ◊ L’istruzione medica
    ◊ Branche della medicina
    ◊ Stato di malattia e manifestazione
    ◊ Rapporto medico-paziente, etica medico-professionale, consultazione medico-paziente
    • Analisi del discorso e genere testuale (ESP)
    • L’inglese medico: caratteristiche lessicali e sintattiche
    • Esercitazioni linguistiche

    Testi di riferimento

     G. Tessuto, English for Medicine - A Toolkit for Discourse and Genre-based Approaches to ESP Language, Torino, 2021
     Martin Hewings, Advanced Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English Essential Grammar in Use, Cambridge

    Obiettivi formativi

    • Offrire strumenti di carattere teorico e applicativo al fine di sviluppare la conoscenza di concetti in area medico-sanitaria e un’adeguata competenza linguistico-comunicativa in un contesto di uso specializzato della lingua inglese

    Prerequisiti

    Livello di inglese B1 (CEFR)

    Metodologie didattiche

    Didattica frontale in inglese per il corso metodologico mediante approccio comunicativo-funzionale

    Metodi di valutazione

    La modalità di valutazione dello studente all'esame finale di profitto è orale. Tale modalità risponde ai risultati attesi dell'apprendimento linguistico dello studente (atteso da un livello intermedio superiore B2 a un livello avanzato C1/C2 delle competenze linguistiche), verificando le sue capacità di applicazione delle conoscenze disciplinari attraverso l'uso specialistico della lingua inglese, ivi comprese le abilità comunicativo-funzionali pratiche nell'esposizione orale degli argomenti trattati

    Altre informazioni

    Potenziamento delle strutture generali della lingua inglese mediante la piattaforma Rosetta Stone – attività di studio autonomo integrativo

    Programma del corso

    • Sviluppo integrato delle quattro abilità linguistiche (lettura, ascolto, scrittura, parlato) e dei principali aspetti fonologici, morfosintattici e lessicali dell’inglese medico filtrato attraverso materiali teorici e specialistici
    • il genere del case report medico-scientifico: struttura linguistica e retorico-argomentativa

    English

    Teaching language

    English

    Contents

    • Core components of the medical and healthcare concepts and topics
    ◊ Defining medicine
    ◊ History of medicine
    ◊ Healthcare delivery systems and interprofessional care teams
    ◊ Medical education
    ◊ Branches of medicine
    ◊ Medical conditions
    ◊ Doctor-patient relationship, professional-medical ethics, doctor-patient interview
    • Discourse and genre analysis (ESP)
    • Medical English: lexical and syntactic features
    • Language practice

    Textbook and course materials

     G. Tessuto, English for Medicine - A Toolkit for Discourse and Genre-based Approaches to ESP Language, Turino, 2021
     Martin Hewings, Advanced Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English Essential Grammar in Use, Cambridge

    Course objectives

    To provide theoretical and practical tools for developing knowledge of topics and concepts used in medicine and healthcare alongside an appropriate linguistic-communicative competency in the specialist use of English

    Prerequisites

    B1 (CEFR) level of English

    Teaching methods

    Functionally-based communicative approach to frontal English language teaching

    Evaluation methods

    Students will be assessed through a final oral test. This oral mode is designed to respond to the results of language learning expected of students (ranging from B2 upper intermediate to C1/2 advanced levels of linguistic competencies), assessing student's ability to apply disciplinary knowledge acquired by the specialist use of English language, including their practical communicative and functional skills in orally exposing and discussing the variety of topics dealt with

    Other information

    Improving general structures of English language by way of Rosetta Stone language platform - integrative self-study activity

    Course Syllabus

    • Integrated development of the four language skills (reading, listening, writing, speaking) along with phonological, morphosyntactic and lexical features of English medical language filtered through theoretical and specialised materials
    • The medical case report genre: linguistic and rhetorical-argumentative structures

    facebook logoinstagram buttonyoutube logotype